مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

معافیت مالیاتی کارفرمایان بکارگیرنده مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان تهران از معافیت مالیاتی کارفرمایان و موسسات خیریه به کارگیرنده مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
به گزارش فانوس، داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران  اظهار داشت: چنانچه بتوانیم بستری دائمی برای عرضه و فروش محصولات و دستاوردهای مددجویان کارآفرین تحت پوشش بهزیستی فراهم کنیم، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و همچنین فرصت توانمندسازی و مستقل شدن این افراد نیز فراهم خواهد شد.وی در ادامه تصریح کرد: تحقق هدف توانمندسازی و اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، نیازمند حمایت همه جانبه سایر دستگاه‌ها است و در این راستا شهرداری تا کنون حمایت‌های خوبی را در خصوص مددجویان توانمند و دارای مهارت ایفا کرده است.مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: هر یک از مددجویان تحت پوشش بهزیستی که  در زمینه حرفه خاصی مهارت دارند، می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند و ضمن افزایش میزان مهارت و دانش خود در سایر زمینه‌ها از تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی بهزیستی استفاده کنند.

بیات نژاد همچنین یادآور شد: در سال جاری تسهیلاتی که به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای اشتغال و کارآفرینی ارائه می‌شود شامل تسهییلات ۲۰ میلیون تومانی بوده و کارمزد این تسهیلات نیز ۴ درصد است.

بیشتر بخوانید: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی با عرضه محصولات تولیدی مددجویان توانمند شده

وی تاکید کرد: توانمندسازی جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله اهداف اصلی بهزیستی است و امیدواریم با تفاهم نامه ای که طی ماه های گذشته با سازمان آموزش فنی و حرفه ای به امضاء رسیده است، بتوانیم در جهت تحقق این اولویت قدم برداریم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: هر یک از موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهادی که در بکارگیری مددجویان معلول اقدام کنند، از معافیت‌های مالیاتی ویژه‌ای که برای این افراد در نظر گرفته شده است، برخوردار خواهند شد.
توانمندسازی مددجویان بهزیستی نیازمند همکاری دستگاه های مختلف

بیات نژادگفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت  و کارگاه‌ها و کارفرماهای زیر مجموعه این وزارتخانه هم یکی از دستگاه‌هایی است که هم در صدور مجوز و هم در بکارگیری و کارآفرینی برای مددجویان دارای مهارت گام بردارند.

وی تاکید کرد: برای کارفرمایان و همچنین افراد توانمندی که در بکارگیری و اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی تلاش کنند، بسته های تشویقی چون پرداخت کامل حق بیمه مددجوی به کار گمارده شده به مدت ۵ سال و پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به ازای هر فرد به آن ها پرداخت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: اتاق اصناف ایران نیز از دیگر مجموعه‌هایی است که می‌تواند در صدور و اعطای مجوزهای لازم در تحقق توانمندسازی مددجویان دارای مهارت تحت پوشش سازمان بهزیستی اقدامات موثری را انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران